KezdőlapBlog Az Instagram marketingeszközként is kiváló

Az Instagram egy fotó- és videómegosztó alkalmazás. Szép lányok agyonfilterezett képeinek nézegetésén túl sok egyéb dologra, például marketinges célokra is alkalmas. Mint a legnagyobb közösségi hálózatokra általában, erre is ingyenesen lehet regisztrálni. Ez biztosítja a hatalmas mennyiségű felhasználót, ami viszont a marketing, vagyis a reklámok erejét növeli.

Mi az az Instagram és miben tér el a Facebooktól?

Az Instagram a Facebook és a Twitter után a harmadik legnépszerűbb közösségi oldal. Elsősorban a mobilokra és tabletekre/iPadekre kifejlesztett fotó- és videómegosztó alkalmazás. Természtesen asztali gépeken is működik, de ilyenkor bizonyos funkciói nem elérhetők. Leegyszerűsített felülete jól átlátható, mégis izgalmas böngészést tesz lehetővé okostelefonon is. Létét egy egyszerű ténynek köszönheti. Annak, hogy az emberek a pusztán szöveges tartalmakkal szemben sokkal nagyobb érdeklődést mutatnak a képekkel és videókkal fűszerezett tartalmak iránt.

Az alkalmazás neve két szó – az angol „instant camera” (instant fényképezőgép) és a „telegram” (távirat) kombinációjából – ered. A felület működési elve megegyezik a legtöbb ilyen módon használt online felületével. Vagyis a felhasználó kiposztolhatja napi tevékenységét, vágyát, terveit vagy bármit, amit fotókkal tud szemléltetni. És ez itt a különbség a Facebook-hoz képest.)
A megosztás előtt álló képeket különféle szűrőkkel, effektekkel módosíthatjuk, színesíthetjük. Lehetőségünk van leírást is készíteni, helyszínt megadni, és a képeken szereplő embereket megjelölni. Az elkészült képeket más hálózaton is megoszthatjuk. A felhasználók követhetik egymást, így láthatják, hogy mások milyen képeket, videókat tesznek közzé.
Az „Insta” népszerűségét elsősorban annak köszönheti, hogy kényelmes lehetőséget nyújt fotók, videók rögzítésére, megosztására, megtekintésére, és mindezt egy kézben.

Az Instagram rövid története

Az Instagramról először 2010 októberében lehetett hallani, és azonnal gyors növekedésnek indult. Az első évben a felület egymillió felhasználóval indított, a másodikban már ennek a tízszeresénél járt.
Miközben az Instagram óriás léptekkel növekedett, a Facebook is felfedezte a benne rejlő lehetőséget, és 2012-ben egymilliárd dollárért megvásárolta. A növekedés töretlenül folytatódott: 2014-ben havonta már közel 150 millióan böngészték a felületet. Napjainkra pedig a Facebook és a Twitter után a harmadik legnépszerűbb közösségimédia-felületté nőtte ki magát.
A gyors növekedés több dolognak is köszönhető volt. Egyrészt a korábbi 1:1 képarány helyett, a felhasználó már tudott feltölteni álló és fekvő képeket. Illetve hosszabb videókat is, amelyeket az IGTV (későbbi cikkeink során erre is kitérünk) platformja tesz lehetővé.
2018-ban érték el az egymilliárd felhasználót, és ez a szám azóta is egyre csak nő. (Éppúgy, mint az Instagram-on használható funkciók mennyisége.) Ebből egyenesen következik, hogy marketing célú tevékenységeink első számú jelöltje az Instagram.

Indítsuk útjára Instagram hírfolyamunkat!

A korábban említett több mint egymilliárd felhasználónak megközelítőleg a fele használja napi szinten az Instagramot. Ez egy remek lehetőség arra, hogy vállalkozásunk bevételt termeljen a saját Instagram történeteink segítségével.
 
Íme néhány már jól bevált gyakorlat az olyan tartalmak létrehozására, amelyek bizonyosan hozzák a várt megtekintések, kattintások és követések számát:

Ha marketing célokra akarjuk használni az Instagram-ot, posztoljunk olyan képeket, amelyek bemutatják a termékeinket, szolgáltatásainkat. És azt, hogy ezek mire valók, miképp könnyítik meg, teszik kellemesebbé az életünket. Bemutathatjuk a cég vezetőségét és az alkalmazottakat is, ezáltal személyesebbé tesszük a márkát az érdeklődők szemében.
  • Semmiképpen se feledkezzünk meg posztolt fotó és videó mellé hashtagekkel ellátott szöveges tartalmat írni. A hashteg vagyis # sokak számára értelmetlen és bugyuta megnyilvánulási formának tűnhet, de valójában az egész felület működésének alapját képezi. Ha a szöveges részben bármelyik szó elé írunk egy #-et, akkor az kereshető, klikkelhető lesz. Nem kell hozzá semmilyen beállítás, egyszerűen a releváns szavak elé egy kettőskeresztet kell tennünk.
  • Jelöljük meg a posztolás, a termék vagy szolgáltatás helyét. Ugye nem várható el, hogy masszőri szolgáltatásainkért az ország másik végéből utazzanak hozzánk?
  • Állítsunk össze közvéleménykutatás céljára felhasználható tartalmakat, és találjuk meg a legmegfelelőbb ösztönzési módszert követőink vagy lehetséges követőink számára. A leggyakrabban bevált módszer egy sorsolás vagy nyereményjáték meghirdetése a résztvevők között.
  • Kövessük a trendeket, használjuk a mostanában felkapott matricákat és ikonokat. Hogy képben legyünk az újdonságokkal kapcsolatban, érdemes böngésznünk, feltérképeznünk a konkurens felületeket.
  • Vegyük figyelembe az Instagram némileg egyedi képi és videóformátum lehetőségeit, és ez alapján töltsük fel saját tartalmainkat.
  • Figyeljünk oda, hogy rendszeresen posztoljunk, osszunk meg új tartalmakat. Nincs is rosszabb egy jól felépített oldal esetében, mint hagyni lehullani, mint egy hullócsillagot a néző szeme láttára.
  • Ha sikerült egy jó alapot kiépítenünk, beállíthatjuk az Instagramunk üzleti profilját, ezáltal megnyílik a lehetőség a termékeink és szolgáltatásaink reklámozására. Az Instagram Stories segítségével fel tudjuk kérni követőinket, hogy tegyék meg a vásárláshoz szükséges lépéseket.

 Most, hogy tisztába kerültünk az Instagram alapjaival, nincs más hátra, mint hogy elkészítsük profilunkat vagy felturbózzuk a fent leírtak alapján. Biztosra vehetjük, hogy a várt siker nem marad el!

Vissza a cikkekhez